آموزش صفر تا صد عنوان بندی در ورد
آموزش عنوان بندی در ورد یکی از مهمترین نیازهای دانشجویان، نویسندگان و محققان است. فرض کنید در حال تایپ پایان نامه باشید، به خاطر سپردن همه ی عناوین، جداول، تصاویر و صفحات شان کار بسیار دشواری است. ورد در قابلیت جدیدی که به نرم افزار آفیس خود اضافه کرده این مشکل را سهل یا بهتر است بگوییم حل کرده است. با استفاده از این امکان جدید می توانید بدون نگرانی پایان نامه ی خود را تایپ و در هر زمان که بخواهید عناوین جدیدی به آن اضافه یا از آن کم کنید. تنها کافیست تا روش استفاده از فهرست بندی خودکار در ورد را بیاموزید. در این مقاله می خواهیم با آموزش فهرست بندی در ورد، در خدمت شما عزیزان باشیم.
این مطلب هم برای شما مفید خواهد بود: آموزش کامل پرینت گرفتن و چاپ کردن در ورد
نحوه ی فهرست نویسی در ورد
در این بخش می خواهیم نحوه ی فهرست بندی خودکار در ورد را که تقریبا در تمامی نسخه های ۲۰۰۷ به بعد یکسان است آموزش دهیم. برای این کار ابتدا باید یک یا دو صفحه ی اول سند ورد خود را خالی بگذارید و اقدام بعدی این است که در هنگام تایپ مطالب باید به سرتیترها و تیترهای داخلی متن خود استایل (Styles) بدهید.
استایل دادن به عناوین بدین معناست که در صفحه ی ورد خود به تب Home و سپس به قسمت Styles بروید.
سرتیترها را با Heading 1 و تیترهای داخلی تر را با Heading 2 مشخص کنید. البته شما می توانید استایل خود را داشته باشید برای این کار که کمی مشکل تر و وقت گیرتر است کافی است که در قسمت فونت اندازه ی سرتیترها را بسیار بیشتر از متن در نظر بگیرید. اندازه ی فونت Heading 1، ۱۶ و برای Heading 2، ۱۳ است که اگر تیتر داخلی تر داشته باشید باید اندازه ی فونت را از ۱۳ کمتر بگیرید.
بعد از انجام مراحل گذاشتن صفحه ی سفید برای فهرست عناوین و استایل دادن به تیترها، به صفحه ی سفیدی که برای فهرست بندی در ورد انتخاب کردید بروید و در اول صفحه ی سفید کلیک کنید.