آموزش جامع ساخت فاکتور در مایکروسافت اکسل (با استفاده از قالب)
آموزش ساخت فاکتور در مایکروسافت اکسل با استفاده از قالب های از پیش ساخته شده را از فراز سافت بخوانید تا بتوانید به آسانی فاکتورهای خود را بسازید.
شما می توانید از صفحات گسترده اکسل برای امور مالی و صورت حساب هایتان استفاده کنید. یکی از جزئیاتی و ویژگی های مایکروسافت اکسل که ممکن است شما به آن توجه نداشته باشید، فاکتورها هستند. فاکتور سند یا مدرکی است که می توانید برای مشتریان خود ارسال کنید تا آن ها صورت حساب ها را بر اساس آن پرداخت کنند. از فاکتورها برای اطلاع رسانی مشتریان استفاده می شود.
برای ساخت و ایجاد یک فاکتور در مایکروسافت اکسل لزومی ندارد که شما یک کاربر حرفه ای باشید و یا یک نرم افزار حرفه ای را خریداری کنید بلکه در مایکروسافت اکسل می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.
در این مقاله آموزشی شما با آموزش ساخت سریع یک فاکتور در مایکروسافت اکسل آشنا می شوید و شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک فاکتور را ایجاد و آن را برای مشتریان خود ارسال کنید. پس در ادامه با ما در سایت فراز سافت همراه باشید.
این مطالب هم برای شما مفید خواهد بود: آموزش جامع و کاربردی تبدیل صفحات گسترده اکسل به Google Sheets
چرا از صفحات گسترده مایکروسافت اکسل برای ساخت فاکتورها استفاده کنیم؟
اگر چه صفحات گسترده اکسل بیشتر توسط متخصصان امور مالی و حسابداران مورد استفاده قرار می گیرد، اما آن ها عملاً برای هر مخاطب و کاربری مفید هستند. شما به راحتی می توانید محاسبات و تهیه صورت حساب ها را در مایکروسافت اکسل انجام دهید.
صفحات گسترده اکسل بسیار انعطاف پذیر هستند و هر کاربری می تواند از آن ها استفاده کند. از جمله دلایل استفاده از ورک بوک (workbook) به عنوان یک راه حل همه جانبه در فاکتورها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- در برگه نخست workbook می توانید برای وارد کردن مشخصات و جزئیات مشتریان مانند نرخ، تاریخ تحویل و ضبط اطلاعات مشتریان استفاده کنید.
- از برگه دوم می توانید برای ردیابی وضعیت صورت حساب ها استفاده کنید.
- از دیگر صفحات workbook می توانید برای فاکتورهای واقعی که برای مشتریان ارسال می کنید، استفاده کنید.
با گذست زمان، شما می توانید یک ورک بوک جامع را در اکسل ایجاد کنید که می توانید در آن وضعیت صورت حساب های کسب و کار خود را کنترل کنید. استفاده از صفحات گسترده ای مانند ورک بوک ها در اکسل، بسیار مفید هستند و شما می تواند عملکرد کسب و کار خود را به راحتی بررسی کنید.
در ادامه این مقاله آموزشی، قصد داریم ساخت یک فاکتور در مایکروسافت اکسل را به شما یاد دهیم. برای انجام این کار می خواهیم از یک قالب از پیش ساخته شده استفاده کنیم. همچنان با ما همراه باشید.
ساخت فاکتور در مایکروسافت اکسل با استفاده از الگو Envato Elements
در اوایل سال ۲۰۱۷، Envato سرویس جدیدی را راه اندازی کرد که به سرعت در میان کاربران جزء ابزارهای محبوب قرار گرفت. Envato Elements یک سرویس است که شما با یک نزخ ثابت می توانید از آن دانلود کنید.
اغلب کاربران از این سرویس برای دانلود عکس های گرافیکی، طرح ها، ارائه ها و … استفاده می کنند. این سرویس همچنین دارای انواع مختلفی از قالب های فاکتور می باشد که بیشتر آن ها در مایکروسافت اکسل قابل اجرا هستند و کار می کنند.
در این مقاله آموزشی، قصد داریم از Excel Invoice project برای ساخت یک فاکتور در مایکروسافت اکسل استفاده کنیم.
اگر شما مشغول به کسب و کار خودتان هستید، یک فاکتور باید نشان کسب و کاری شما را منعکس کند، اما این به آن معنا نیست که شما زمانی را برای طراحی یک فاکتور نداشته باشید. به همین دلیل استفاده از الگوها یک دلیل منطقی است. شما می توانید به جای صرف وقت برای طراحی یک فاکتور، زمان بیشتری را برای کسب و کار خود و کار با مشتریان صرف کنید.
خب اجازه دهید یاد بگیریم که چگونه از این الگوهای برای ایجاد یک فاکتور سفارشی در مایکروسافت اکسل استفاده کنیم.
همچنین بخوانید: آموزش نحوه قالب بندی صفحات مایکروسافت اکسل (راهنمای کامل)
۱- نحوه ساخت فاکتور در مایکروسافت اکسل به صورت سفارشی
ابتدا Excel Invoice project را دانلود و سپس فایل زیب را باز کنید. شما متوجه خواهید شد که فایل دارای شش طرح و رنگ مختلف برای شروع کار است. سعی کنید نزدیک ترین رنگ را به نام تجاری خود انتخاب کنید.
قبل از اضافه کردن محتوا به فاکتور، اجازه دهید یاد بگیریم که چگونه فایل فاکتور از پیش ساخته شده را سفارشی کنیم. برای انجام این کار مراحل زیر را انحام دهید.
ادامه این مطلب را بخوانید:https://www.farazsoft.ir/create-an-invoice-in-excel/