ویرایش جداول در مایکروسافت اکسس: نوع داده ها، تعداد کاراکتر و اعتبار سنجی
در جداول مانند افزودن یا جا به جایی فیلدها، امکان تغییرات پیشرفته تر مثل تعیین قوانین اعتبار سنجی (Validation Rules) برای داده ها را فراهم می کند. همه این تغییرات با این هدف انجام می شود که جداول مفیدتر و سودمندتر ایجاد شوند.
افزودن و جا به جایی فیلدها
مایکروسافت اکسس افزودن و جا به جایی فیلدها را در جداول بسیار آسان کرده است. وقتی شما فیلد جدید را اضافه می کنید، می توانید نوع داده های آن را نیز مشخص کنید. نوع داده تعیین می کند که چه داده هایی در این فیلد وارد خواهد شد.
انواع داده ها در مایکروسافت اکسس
بر اساس نوع داده ها می توان چندین فیلد به جداول اضافه کرد. در ادامه به معرفی انواع داده های می پردازیم.
- Short Text: این نوع داده به صورت پیش فرض انتخاب شده است. داده Short Text برای داده های متنی مناسب هستند. همچنین برای ارقامی مانند کد پستی، کد ملی و یا شماره تماس که نمی خواهید عملیات ریاضی را بر روی آن انجام دهید بسیار مناب می باشد.
- Number: این نوع داده برای ارقام و اعداد بهترین انتخاب است. داده Number برای ارقام و اعدادی که احتمال دارد به محاسبات بعدی نیاز داشته باشند، مانند مقدار سفارش نوع کالا یا مقدار فروخته شده کالا، بسیار مناسب است.
- Currency: این فرمت نیز برای ارقام پولی بهترین انتخاب می باشد.
- Data & Time: این نوع داده امکان ثبت تاریخ و زمان را می دهد. البته می توان این تاریخ را با استفاده از تقویم کنار روز شمار تغییر داد و یا انتخاب کرد.
- Yes/ No: همانند چک باکس عمل می کند، حالت صفر و یک دارد و یا مورد پذیرش و خیر.
- Rich Text: امکان ثبت فیلدهای طولانی تر و فرمت دهی به فیلدها را دارد. مانند فرمت Bold و Italic.
- Long Text: ثبت متن های طولانی تر مانند مشخصات محصول را می دهد.
- Attachment: امکان پیوست نمودن فایل نامه ها یا فرم های ارسال وجود دارد.
- Hyperlink: منتظر یک لینک، آدرس وب سایت و آدرس ایمیل است.
اضافه کردن فیلد جدید به جداول در اکسس
برای افزودن فیلد جدید به جداول در اکسس مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.
مرحله ۱: جدول مورد نظر را باز کرده و بر روی منوی کشویی آخرین ستون جدول که نوشته شده Click to Add کلیک کنید.
مرحله ۲: لیست منوی کشویی برای شما ظاهر خواهد شد. اکنون نوع داده مورد نظر خود را برای فیلد جدید انتخاب کنید.
مرحله ۳: نام فیلد مورد نظر خود را انتخاب و وارد کنید. سپس، کلید Enter را در صفحه کلید خود فشار دهید.
جا به جا کردن فیلد جداول در اکسس
برای جابه جا کردن فیلد در جداول اکسس باید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.
مرحله ۱: ابتدا فیلدی را که می خواهید جا به جا کنید را انتخاب کنید. سپس، موس را بر روی مرز پایینی فیلد حرکت دهید تا نشانه گر موس به علامت فلش چهار طرفه همانند شکل زیر تبدیل شود.
مرحله ۲: خب اکنون بر روی فیلد مورد نظر کلیک کرده و آن را به محل مورد نظر درگ کنید.
ادامه این مطلب آموزشی : https://www.farazsoft.ir/edit-tables-in-microsoft-access/