آموزش اضافه کردن نمودار و انواع چارت به نرم افزار ورد
آموزش اضافه کردن نمودار و انواع چارت به نرم افزار ورد
تاریخ ارسال توسط سارا رسولی
آموزش کامل و تصویری اضافه کردن نمودار و انواع چارت به نرم افزار ورد را از فرازسافت بخوانید و یک بار برای همیشه آن را یاد بگیرید.
یکی از راه های انتقال سریع اطلاعات و درک بیشتر آن ها استفاده از اشکال و نمودارها است. در حقیقت نمودار ابزاری است که شما با استفاده از آن می توانید به صورت گرافیکی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. استفاده از نمودار در یک سند به مخاطب خود این اجازه را می دهد که معنای پشت اعداد را درک کند، به مقایسه بپردازد و روند و نحوه کار را بهتر درک کند.
خوشبختانه مایکروسافت ورد دارای قابلیت ها و ویژگی های است که شما می توانید هر نوع نموداری را که می خواهید به سند گزارش خود اضافه کنید. به همین منظور در این مقاله از فرازسافت قصد داریم که آموزش اضافه کردن نمودار و انواع چارت به نرم افزار ورد را در اختیار شما قرار دهیم. به شما یاد خواهیم داد که چگونه می توانید این کار را به راحتی انجام دهید. پس در ادامه با ما همراه باشید.
این آموزش نیز می تواند برای شما مفید باشد: آموزش رسم کامل نمودار درختی (سازمانی) در مایکرسافت ورد
انواع نمودارها در نرم افزار ورد
مایکروسافت ورد دارای چندین چارت می باشد که به شما این امکان را می دهد تا نمودار متناسب با اطلاعات و داده های خود را انتخاب کنید. برای استفاده موثر از نمودارها، شما نیاز دارید بفهمید که چگونه از نمودارهای مختلف استفاده می شود. انواع نمودارها در نرم افزار ورد عبارت اند از:
- نمودار ستونی (Column)
- نمودار خطی (Line)
- نمودار دایره ای (Pie)
- نمودار میله ای (Bar)
- نمودار سطحی (Area)
- نمودار رادار (Radar)
- نمودار پراکندگی (Scatter)
ساختار نمودارها در نرم افزار ورد
محور عمودی که به عنوان محور Y شناخته می شود، بخش عمودی نمودار است و محور X به عنوان محور افقی شناخته می شود. برای مثال شکل زیر یک نمودار ستونی را نشان می دهد. محور عمودی، ارتفاع یا مقدار ستون ها را اندازه گیری می کند، بنابراین محور ارزش ها نامیده می شود. اما در نمودار میله ای، محور افقی، محور ارزش را نشان می دهد.
نحوه اضافه کردن نمودار به نرم افزار ورد
اضافه کردن نمودار به ورد کار بسیار راحت و آسانی است که در این بخش از آموزش می خواهیم به آن بپردازیم. پس همچنان با ما همراه باشید. مایکروسافت ورد برای وارد کردن داده های نمودار از یک صفحه گسترده مانند اکسل استفاده می کند. فرایند وارد کردن داده ها نسبتا آسان است، اما اگر با اکسل آشنایی دارید می توانید از آن استفاده کنید.
مراحل اضافه کردن نمودار به ورد
برای اضافه کردن نمودار به ورد باید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.
۱- ابتدا در نوار ابزار نرم افزار ورد بر روی تب Insert کلیک کرده و به در بخش Illustrations بروید. سپس گزینه Chart را انتخاب کنید.
۲- اکنون پنجره Insert Chart برای شما باز خواهد شد. در قسمت چپ این پنجره می توانید انواع نمودارها را مشاهده کنید. با کلیک بر روی هر کدام از آن ها در سمت راست تصویر آن برای شما نمایش داده خواهد شد. همچنین شما می توانید در قسمت بالا نمودار انواع سبک های آن را مشاهده کنید. خب حالا نمودار دلخواه خود را انتخاب کرده و بر روی گزینه Ok کلیک کنید.
ادامه : https://www.farazsoft.ir/add-charts-to-microsoft-word/