آموزش کامپیوتر و نرم افزار های آفیس.

آموزش کامپیوتر، ورد،تایپ، و مطالب مرتبط

آموزش کامپیوتر و نرم افزار های آفیس.

آموزش کامپیوتر، ورد،تایپ، و مطالب مرتبط

در این وبلاگ مطالب آموزشی کامپیوتر،ورد،پاورپوینت،اکسل،اکسس و تایپ ده انگشتی را برایتان قرار می دهم. لطفا نظرات خود را ارسال کنید.

طحال یا تحال بنویسیم؟

شنبه, ۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۰۵:۵۵ ب.ظ

آیا طحال درست است یا تحال؟ از کدام واژه باید استفاده کنیم و معنی و مترادف های آن کدام اند.

 

شاید شما هم در مورد نوشتن طحال یا تحال دچار شک شوید که کدام املا درست می باشد، املای صحیح این واژه « طحال » می‌باشد و نوشتن به صورت « تحال » نادرست است.

طحال، پشت معده و زیر دنده‌های سمت چپ قرار دارد و حدودا به اندازه مشت انسان می‌باشد. در هر دقیقه، تقریبا ۳۰۰ سی سی خون با عبور از طحال تصفیه می‌شود. بدین ترتیب که طحال گلبول‌های قرمز خیلی مسن، آسیب‌دیده، تغییر شکل یافته و پلاکت‌های غیرطبیعی را از جریان خون خارج می‌کند.

همچنین سلول‌های خونی آسیب‌دیده مثل آهن و هموگلوبین در این عضو بازیافت می‌شوند. هر گونه سلول غیرطبیعی نیز با عبور از طحال، در تله آن می‌افتد و از سیستم خون خارج می‌شود. در یک انسان بالغ، هر روز حدود ۲۰ میلی‌لیتر گلبول قرمز فرسوده توسط طحال از رده خارج می‌شود.

بدون طحال هم می‌توان زندگی کرد چرا که در نبود آن، سیستم لنفاوی کبد بخشی از وظایف طحال را بر عهده می‌گیرد اما با توجه به اینکه طحال، تصفیه خون و تقویت سیستم ایمنی بدن را بر عهده دارد، افرادی که طحالشان برداشته می‌شود، باید واکسن‌ها‌ و داروهای ویژه را دریافت کنند.  طحال در افراد بالغ در یک چهارم فوقانی چپ شکم واقع شده‌ است.

طحال یا تحال؟

https://typeo.top/blog/%d8%b7%d8%ad%d8%a7%d9%84-%db%8c%d8%a7-%d8%aa%d8%ad%d8%a7%d9%84-%d8%a8%d9%86%d9%88%db%8c%d8%b3%db%8c%d9%85%d8%9f/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۸/۲۱
معلمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی