آموزش کامپیوتر و نرم افزار های آفیس.

آموزش کامپیوتر، ورد،تایپ، و مطالب مرتبط

آموزش کامپیوتر و نرم افزار های آفیس.

آموزش کامپیوتر، ورد،تایپ، و مطالب مرتبط

در این وبلاگ مطالب آموزشی کامپیوتر،ورد،پاورپوینت،اکسل،اکسس و تایپ ده انگشتی را برایتان قرار می دهم. لطفا نظرات خود را ارسال کنید.

۱۲۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

ضبط توضیحات صوتی در پاورپوینت

شما ممکن است فکر کنید از برنامه مایکروسافت پاورپوینت به عنوان برنامه‌ای برای صحبت کردن با مخاطب استفاده می‌شود. اما اگر مخاطب در همان اتاق شما قرار نگیرد چه کار باید کرد؟

به همین دلیل است که افزودن و ضبط صدا در پاورپوینت بسیار مفید است. شما می توانید صدای خود را درست در داخل پاورپوینت ضبط کنید و آن را پخش کنید در حالی که بیننده مشغول تماشای اسلاید است. از همه مهمتر، صدا همگام سازی شده با زمان‌بندی‌های اسلاید ها است.

آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا در پاورپوینت

آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا در پاورپوینت

چگونه صدا را در پاورپوینت ضبط کنیم ؟

در آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا در پاورپوینت، شما یاد خواهید گرفت که چگونه صداها را در پاورپوینت ثبت کنید. با یک میکروفون مقرون به صرفه (یا گزینه داخلی ساخته شده در رایانه شما) می توانید نظرات خود را به فایل نهایی پاورپوینت برای ارائه اضافه کنید تا مخاطبان شما آن را بشنوند. پس با آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا در پاورپوینت فراز سافت همراه باشید.

حال بیایید همه چیز در مورد نحوه ضبط صدا در پاورپوینت با کیفیت بالا را یاد بگیریم:

۳ عمل اصلی برای ضبط صدا در پاورپوینت با کیفیت عالی

شما ممکن است به یک استودیوی ضبط حرفه‌ای دسترسی نداشته باشید، اما این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید کیفیت صوتی صدای خود را بهبود ببخشید. برندهای سریع برای بهبود کیفیت صوتی ارائه شما وجود دارد. نکات مورد توجه در مورد نحوه ضبط صدا در پاورپوینت به صورت زیر است:

۱- به عنوان یک ارائه دهنده، همیشه یک طرح کلی یا متن برای ضبط آماده کنید. از بخش speaker notes در پاورپوینت یا print your notes استفاده کنید تا صدای خود را در مسیر نگه دارید.

۲‌- یک میکروفون ارزان قیمت را به عنوان یک ارتقاء دهنده بزرگ برای میکروفون داخلی لپ تاپ خود خریداری کنید.

۳‌- همچنین همیشه، برای حذف سر و صدای پس زمینه در صورت امکان فن ها، دستگاه ها را خاموش کنید و درب را برای جلوگیری از حواس پرتی ها ببندید.

این مطلب میتواند برای شما مفید باشد: آموزش سریع و آسان ساخت پاورپوینت (راهنمای مبتدی)

فیلم آموزش ضبط صدا و توضیحات صوتی به پاورپوینت

در این فیلم بصورت مختصر و سریع نحوه افزودن صدا به پاورپوینت را به شما یاد خواهیم داد. برای توضیحات بیشتر به ادامه همین مطلب مراجعه کنید

ادامه مطلب : https://www.farazsoft.ir/record-audio-in-the-powerpoint/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۹ ، ۱۹:۲۱
معلمی

پاورقی یکی از مهم ترین و کاربردی ترین قابلیت ها است که در ایجاد

همه انواع پایانامه های دانشگاهی، کتب و بقیه انواع سندهای مایکروسافت ورد به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

یکی از مشکلاتی که امکان دارد در حین تایپ پایان‌نامه یا پروژه‌های دانشگاهی با آن روربرو شوید

ایجاد پاورقی در متن می‌باشد. نرم‌افزار ورد (Word) این امکان را فراهم می‌آورد تا شما این‌ کار را به راحتی انجام دهید.

در ادامه‌ی به نحوه‌ی ایجاد یا حذف پاورقی و همچنین ویرایش آن درنرم‌افزار ورد خواهیم پرداخت.

پانویس ، پانوشت و یا پاورقی چیست؟

پاورقی چیست,آموزش پاورقی,پانوشت,پانویس,

پاورقی چیست؟

پانویس (پی‌نوشت، پانوشت) شرح یا ارجاعی است که در حاشیهٔ متن جای می‌گیرد

پانویس، در واقع، بخشی از نوشته تحقیقی است که برای دادنِ اطلاع بیشتر

یا اعتبار بخشیدن به نوشته فراهم می‌شود؛

گرچه پانوشت برای نوشته های تحقیقی ما ضروری است ولی بنا به دلایلی نمی توان آن را در متن اصلی جای داد.

منبع

کاربرد پاورقی یا پانویس

در حین مطالعه‌ی مجلات، مقالات یا کتاب‌ها بارها مشاهده کرده‌اید که دربالای بعضی از کلمات شماره‌های وجود دارد که در پایان صفحه توضیحاتی در مورد آن داده‌ شده است. به این برچسپ‌ها پاورقی یا پانویس می‌گویند. در واقع، پانویس بخشی از نوشته می‌باشد که برای اطلاع یا توضیح دادن بیشتر نوشته بکار می‌رود و از ضروریات متن می‌باشد و نمی‌توان آن را حذف کرد. پاورقی می‌تواند هر چیزی مانند توضیح و اطلاعاتی در خصوص  آن کلمه، نام لاتین، نام نویسنده، مرجع و… باشد.

فیلم آموزش پاورقی در ورد در ۱ دقیقه !

در ویدئو زیر نحوه افزودن ، تنظیم و حذف پانویس را آموزش می بینید.

ادامه و فیلم آموزشی: https://www.farazsoft.ir/add-footnote-in-word/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۹ ، ۱۹:۱۳
معلمی

چگونه می توانیم در مایکروسافت اکسل ستون های از داده ها را به سطرها تبدیل کنیم؟ این آموزش را هم اکنون از فراز سافت مطالعه کنید.

نحوه تبدیل ستون ها به سطرها در مایکروسافت اکسل با Power Query

نحوه تبدیل ستون ها به سطرها در مایکروسافت اکسل با Power Query

مشکل این نیست که ما کمبود اطلاعات داریم؛ مشکل این است که ما اطلاعات زیادی داریم اما پیدا کردن معنی آن ها و درک آن ها بسیار سخت است. ما نیاز داریم به یک راهی که بتوانیم این داده ها و اطلاعات را مرتب و دسته بندی کنیم تا بتوانیم از آن ها استفاده کنیم. مایکروسافت اکسل یک برنامه پر کاربرد و محبوب است که می توانید داده های خود را قبل از تجزیه و تحلیل مرتب کنید.

از دیگر ویژگی هی مایکروسافت اکسل Power Query است. Power Query یا دریافت و تبدیل داده ها راهی است که به راحتی شما می توانید داده های خود را پردازش و تحلیل کنید. یکی از محبوب ترین مراحل پردازش داده های این است که داده ها را در ستون های بیشتری پخش کنیم و سپس آن ها را به سطرهایی تبدیل کنیم.

در این مقاله آموزشی، شما با نحوه تبدیل ستون ها به سطرها در مایکروسافت اکسل با استفاده از Power Query آشنا خواهید شد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

این آموزش هم می تواند برای شما مفید باشد: آموزش ساخت سریع یک فاکتور در مایکروسافت اکسل (با استفاده از قالب)

چرا ستون ها به سطرها تبدیل می کنیم؟

قبل از این که این آموزش را شروع کنیم، ممکن است این سؤال برای شما ایجاد شود که چرا داده هایی را که در ستون های اکسل ایجاد شده است را به سطرها تبدیل می کنیم؟

پاسخ این سؤال کمی فنی است. اساساً، بهتر است هر ردیف از داده مانند یک record، یک داده تک و منحصر به فرد باشد. داده های ستونی ترکیبی از چندین ویژگی و خواص بر طبق ستون هستند.

در تصویر زیر شما مثالی را می بینید که در آن داده های ستونی به داده های سطری در مایکروسافت اکسل تبدیل شده اند. در تصویر سمت چپ، لیستی از مشتری ها با پروژه های مختلف در ستون نشان داده شده است و در سمت راست همان داده ها می باشند که به سطر تبدیل شده اند.

چرا ستون ها به سطرها تبدیل می کنیم؟

چرا ستون ها به سطرها تبدیل می کنیم؟

همچنن اگر شما از Pivot Table استفاده می کنید، بسیار مهم است که شما از سطرها به جای ستون ها برای ایجاد Pivot Table استفاده کنید.

Power Query در مایکروسافت اکسل

Power Query، در مایکروسافت اکسل ۲۰۱۶، Get and Transform Data نامیده می شود. این ابزار دارای دو عملکرد اصلی است:

۱-‌ شما می توانید از آن برای گرفتن اطلاعات مانند اشاره کردن به فایل های دیگر اکسل، پایگاه داده ها و حتی صفحات وب برای قراردادن آن در صفحات گسترده استفاده کنید.

۲-‌ به شما کمک می کند تا داده های خود را تغییر دهید، که به معنی افزودن سلول های دیگر یا ادغام آن با مجموعه ای دیگر از داده ها است.

Power Query در مایکروسافت اکسل

Power Query در مایکروسافت اکسل

Power Query یک ابزار قدرتمن و پر کاربرد است که در داخل اکسل قرار دارد. به جای چیدن اطلاعات به صورت دستی و تکرار فرآیند، Power Query این امکان را به شما می دهد که مجموعه ای از مراحل را که شما می توانید بر روی داده ها اعمال کنید، بسازید و آن را تکرار کنید.

نحوه نصب Power Query در مایکروسافت اکسل

Power Query برای اولین بار در مایکروسافت اکسل قرار داده شده است، اما شما می توانید آن را در سایر نسخه های مایکروسافت اکسل به عنوان یک افزودنی نصب کنید. متاسفانه، Power Query تنها برای اکسل بر روی ویندوز قابل استفاده است.

برای نصب Power Query برای اکسل بر ویندوز، به وب سایت مایکروسافت بروید و Power Query دانلود و نصب کنید.

همچنین بخوانید: آموزش جامع و کاربردی تبدیل صفحات گسترده اکسل به Google Sheets

فرستادن داده ها به Power Query

Power Query در داخل مایکروسافت اکسل باز می شود، اما در یک پنجره جدید باز خواهد شد که در بالای مایکروسافت اکسل قرار دارد.

برای جداسازی داده در اکسل، نخست شما نیاز دارید که داده های خود را به یک جدول تبدیل کنید، البته اگر داده های خود را از قبل در این فرمت قرار نداده اید. شما می توانید یک جدول را به راحتی به Power Query منتقل کنید.

تبدیل داده ها به جدول در مایکروسافت اکسل

برای تبدیل داده ها به یک جدول، بر روی یکی از ستون ها کلیک کنید و سپس در تب Home گزینه Format as Table را پیدا و بر روی منو کشویی آن کلیک کنید. شما می توانید بر روی هر کدام از طرح های مورد نظر خود کلیک کرده تا داده های خود را به یک جدول تبدیل کنید.

ادامه : https://www.farazsoft.ir/convert-columns-to-rows-in-excel/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۹ ، ۱۹:۰۲
معلمی

آموزش فرمول نویسی و تایپ ریاضی در مایکروسافت ورد word با کمک بخش Equation ورد و نرم افزار تایپ فرمول ریاضی Math Type. این آموزش شما را استاد فرمول نویسی می کند.

آموزش فرمول نویسی در ورد,فرمول نویسی,چگونه فرمول بنویسم

 

یکی از مسائلی که اغلب برای دانشجویان رشته ریاضی و علوم پایه پیش می آید، نحوه نوشتن فرمول های ریاضی که اغلب بسیار طولانی و عجیب غریب هستند در ورد می باشد. این دسته از افراد برای نوشتن مقالات و پایانامه های علمی لازم است فرمول های ریاضی بسیار زیادی را تایپ نمایند. حتی اساتید و معلم ها هم برای طرح سوالات امتحانی ریاضی و حتی نوشتن مقالات و کارهای علمی خود، به نوشتن فرمول های ریاضی در ورد نیازمند هستند. از این رو در فراز سافت قصد داریم به دو روش بسیار ساده و آسان نحوه نوشتن فرمول های ریاضی را آموزش دهیم.

در این آموزش فرمول نویسی در ورد ۲۰۰۷، ۲۰۰۶، ۲۰۱۰،۲۰۱۳،۲۰۱۶ و نسخه های دیگر  را فرا خواهید گرفت. لازم به ذکر فرمول نوسی و تایپ ریاضی در نسخه های گفته شده مشابه هم دیگر می باشد و تفاوتی با همدیگر ندارند.

شاید شما هم دوست داشته باشید که با طریقه نوشتن فرمول های ریاضی در ورد آشنا شوید. امروز در این آموزش از آموزش های تایپ ده انگشتی قصد داریم به سادگی و در ۲ دقیقه این قابلیت پر کاربرد را به شما آموزش دهیم. در این فیلم ما یک نمونه سوال ریاضی که دارای فرمول های ماتریس است را باهم می نویسم. شما با دیدن این فیلم می توانید به راحتی هر گونه فرمول و عبارت ریاضی را بنویسید. در این آموزش نحوه فرمول نویسی در ورد را یاد خواهید گرفت.


 

در به روزرسانی جدید این آموزش که در ادامه آمده است، بصورت کامل روش های دیگر نوشتن فرمول نیز آموزش داده شده است.

ادامه مطلب: https://www.farazsoft.ir/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%81%d8%b1%d9%85%d9%88%d9%84-%d9%86%d9%88%db%8c%d8%b3%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%a7%db%8c%da%a9%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d9%88%d8%b1%d8%af-word-%d8%af/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۹ ، ۱۸:۵۸
معلمی

آموزش جامع و کاربردی تبدیل صفحات گسترده اکسل به گوگل شیت را از فراز سافت بخوانید تا به راحتی صفحات اکسل خود را به Google Sheets تبدیل کنید.

آموزش جامع و کاربردی تبدیل صفحات گسترده اکسل به Google Sheets

آموزش جامع و کاربردی تبدیل صفحات گسترده اکسل به Google Sheets

صفحات گسترده اکسل تنها ابزاری برای متخصصان مالی و حسابداران نیست. در واقع بسیاری از کارآفرینان ابزارهای ساختاری را مانند یک صفحه گسترده برای سازماندهی کردن پروژه های خود دوست دارند. شما می توانید از صفحات اکسل برای کارها مالی مانند پیگیری صورت حساب مشتریان خود، ثبت داده های یک پروژه و ساختار درآمد و بوجه بندی استفاده کنید.

شما ممکن است بدانید که مایکروسافت اکسل پادشاه دژ صفحات گسترده است. اما Google Sheets امروزه در بین کاربران بسیار محبوب شده است و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. این Sheet ها نه تنها رایگان هستند بلکه به راحتی در هر مرورگری قابل اجرا می باشند. تصویر زیر یک مثال از گوگل شیت را نشان می دهد که Tuts+ tutorials در آن منتشر شده است.

آموزش جامع و کاربردی تبدیل صفحات گسترده اکسل به گوگل شیت

آموزش جامع و کاربردی تبدیل صفحات گسترده اکسل به گوگل شیت

شما مجبور نیستید که بین صفحات گسترده اکسل و Google Sheets یکی را انتخاب کنید. شما با استفاده از توانایی های Google Sheets می توانید صفحات گسترده اکسل را آپولود و آن ها را برای استفاده در هر مرورگری تبدیل کنید.

در این مقاله آموزشی، به آموزش جامع و کاربردی تبدیل صفحات گسترده اکسل به Google Sheets می پردازیم. ما به شما آموزش می دهیم که چگونه یک صفحه اکسل را در بارگذاری کرده و آن را در Google Drive آپولود کنید، سپس به یک Google Sheets تبدیل کنید.

همچنین بخوانید: آموزش نحوه قالب بندی صفحات مایکروسافت اکسل (راهنمای کامل)

Google Sheets چیست و چرا از آن استفاده می شود؟

مایکروسافت اکسل یکی از ابزارهای مهم و کاربردی است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از صفحات گسترده اکسل برای سازماندهی داده ها، محاسبات و بررسی اطلاعات استفاده می شود.

پس چرا ما باید از Google Sheets استفاده و آن را جایگزین صفحات گسترده اکسل کنیم؟ اگر چه مایکروسافت اکسل هنوز برای بسیاری از کاربران صفحات گسترده محبوب است، اما دلایل زیادی برای استفاده از Sheets وجود دارد که در ادامه به چند مورد از این دلایل اشاره خواهیم کرد:

  • رایگان است، (سخت است که با آن ها رقابت کنید).
  • استفاده از آن ها آسان است، از جمله نکات مورد استفاده از آن ها می توان به نحوه استفاده از فرمول ها در برنامه های وب اشاره کرد.
  • فایل های شما به صورت خودکار ذخیره می شود و در داخل Google Drive پشتیبانی خواهد شد.
  • شیت ها دارای گزینه های برای یک همکاری عالی است، و کاربران می توانند در داخل همان Sheet، در یک زمان واقعی با همدیگر کار کنند.

مطمئناً مایکروسافت دارای برنامه اکسل آنلاین است، که دارای بسیاری از ویژگی های مشابه است که توده عظیمی از کارابران با آن کار می کنند. اما به این دلیل شیت ها به عنوان یک برنامه وب کار خود را آغاز کردند، این ویژگی ها بسیار کامل تر و بهتر از مایکروسافت اجرا شدند. در تصویر زیر می توانید نمونه ای از صفحات گسترده اکسل آنلاین را مشاهده کنید.

Google Sheets چیست و چرا از آن استفاده می شود؟

Google Sheets چیست و چرا از آن استفاده می شود؟

از همه مهمتر شیت ها بسیار بازتر و گسترده تر از مایکروسافت اکسل هستند. این صفحات گسترده با بیشتر برنامه ها سازگار هستند و شما می توانید فایل های خود را با هر فرمتی ارسال کنید. اجازه دهید بیشتر در مورد Google Sheets یاد بگیریم.

۱-‌ نحوه وارد کردن یک فایل اکسل به Google Sheets

در قسمت اول از آموزش جامع و کاربردی تبدیل صفحات گسترده اکسل به Google Sheets، اجازه دهید کار خود را با Google Drive شروع کنیم. اگز شما از قبل اکانت گوگل ندارید می توانید آن را ایجاد کنید و آن را توسط برنامه های گوگل مانند Docs، Sheets و Slides باز کنید.

هنگامی که شما داخل داریو هستید، بر روی گزینه New کلیک کرده و سپس File Upload را انتخاب کنید. خب حالا صفحه گسترده اکسل خود را از کادر محاوره ای فایل ها انتخاب کنید.

ادامه مطلب : https://www.farazsoft.ir/convert-excel-to-google-sheets/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۹ ، ۱۸:۴۱
معلمی

در آموزش تایپ عربی و اعراب گذاری شما را با چند روش سریع و آسان برای تایپ کردن متن عربی و اعراب گذاری آشنا خواهیم کرد.

با مطالعه این آموزش به راحتی می توانید متون عربی را تایپ کرده و یک برای همیشه این مهارت را یاد بگیرید.

تایپ عربی,حرکت گذاری,آموزش تایپ عربی

 

اگر شما از جمله کسانی هستید که با نوشتن متون عربی سر و کار دارید یا اینکه می خواهید به بهترین شیوه و سریع، اقدام به تایپ یا اعراب گذاری متون عربی کنید در این مقاله با ما همراه باشید.

 در خیلی جاها شاید تایپیست نیاز داشته باشد در متن خود از متون عربی استفاده کند؛

برای مثال استناد به یک آیه از قرآن مجید یا آوردن یک حدیث و …

در این آموزش تمرکز ما بیشتر به شیوه های تایپ متون عربی ، حرکت گذاری و اعراب گذاری است.

در این آموزش سعی می شود بهترین شیوه های انجام این کار آموزش داده شود.

 

بهترین راه تایپ متون عربی و اعراب گذاری کدام است؟

یکی از سریعترین و بهترین راه ها برای نوشتن متون عربی متداول و شناخته شده مانند آیات قرآن ، احادیث تفاسیر و اکثر متون دینی دیگر استفاده از متون آماده است.

در واقع بیشترین نیاز ما به تایپ متون عربی، تایپ متون دینی یا ادبی است.

برای این کار از دو روش زیر می توان استفاده کرد:

  1. تایپ آنلاین متن های عربی
  2. تایپ دستی عربی و اعراب گذاری

در خیلی از مواقع شما نیازی به تایپ کردن متون عربی ندارید و با یک سرچ ساده در گوگل می توانید به متن مورد نظر خود دسترسی داشته باشید. ادامه این روش را بیشتر توضیح خواهید داد.

تایپ آنلاین متن های عربی

 

آموزش تایپ عربی

اگر به اینترنت متصل هستید کارتان خیلی خیلی راحت و سریعتر انجام می شود!

کافیست در صورتی که نیاز به تایپ یک متن عربی داشتید بخشی از متن را در گوگل جستجو کنید،

در اینجا ما به متون شناخته شده از قبیل آیات ، روایات ، احادیث و ادبیات عربی اشاره می کنیم که به وفور در اینترنت یافت می شوند.

مثال از تایپ عربی بصورت آنلاین

برای مثال در قسمتی از تایپ نیاز به تایپ آیه ولایت داشتیم آیه إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ … خوب تنها کاری که باید انجام دهید

قسمتی از آیه را حتی بدون نیاز به اِعراب و حرکت گذاری در اینترنت جستجو کنید تا

متن کامل آیه همراه با تفسیر ترجمه و سایر بخش های مورد نیاز دیگر آن برایتان نمایش داده شود.

جالب اینجاست، در خیلی از مواقع نه فقط شما نیاز به تایپ متن عربی نخواهید داشت

بلکه ترجمه و تفسیر آن را نیز بدون نیاز به تایپ کردن می توانید استفاده کنید.

فقط لازم به ذکر است در هنگام انتخاب سایت مورد نظر برای برداشت مطلب دقت کنید که سایت معتبر و قابل اطمینان باشد.

من با جستجو عبارت ” انما ولیکم الله و رسوله ” از بین نتایج گوگل سایت تبیان را انتخاب کردم چون یک سایت شناخته شده و قابل اطمینان است. نتیجه جستجو.

آموزش تایپ عربی,نوشتن متون عربی,تایپ عربی,چگونه عربی تایپ کنیم

یک مثال دیگر از اعراب گذاری آنلاین

حال برای اینکه ببینیم اثر گذاری این روش چقدر است به جستجوی یک شعر عربی می پردازیم.

چند کلمه از شعر مورد نظر را تایپ می کنیم، لا تقل اصلا و فصلا ابدا و سپس سایت هایی که این شعر را منتشر کرده اند را مشاهده خواهیم کرد

و در آخر عبارت حرکت گذاری شده را بدست خواهیم آورد. لا تَقُلْ أصلى و فَصْلى أبداً إنَّما أصلُ الْفَتی ما قَدْ حَصَلْ !

آموزش تایپ عربی,نوشتن متون عربی,تایپ عربی,چگونه عربی تایپ کنیم

همانطور که پیش تر گفته شد بهترین و سریعترین روش برای تایپ این گونه نوشته ها استفاده از اینترنت است؛

ولی در صورتی که دسترسی فراوان به اینترنت ندارید

می توانید از نرم افزارهای مرتبط برای مثال نرم افزارهای قرانی، تفاسیر و … که به فراوانی در اینترنت یافت می شوند استفاده کنید.

با یک سرچ در اینترنت می توانید به این نرم افزارها دسترسی داشته باشد.

 

آموزش تایپ کردن عربی و اعراب گذاری در ورد

در این قسمت هم نحوه تایپ کردن متون عربی و اعراب گذاری را به شما آموزش می دهیم.

در قسمت دوم شما یاد می گیرید چگونه با استفاده از صفحه کلید عربی تایپ کنید.

آموزش تایپ عربی,نوشتن متون عربی,تایپ عربی,چگونه عربی تایپ کنیم

اگر به هر دلیلی نتوانستید از روش اول استفاده کنید می توانید خودتان اقدام به اعراب و حرکت گذاری کلمات کنید. در زیر هم به نحوه تایپ اِعراب ها و حرکت های پر کاربرد اشاره می کنیم. توجه داشته باشید که زبان صفحه کلید شما در ابتدا باید فارسی باشد.

به تصویر زیر دقت کنید : 

آموزش تایپ عربی,نوشتن متون عربی,تایپ عربی,چگونه عربی تایپ کنیم

فیلم آموزش تایپ عربی و حرکت گذاری

ادامه مطلب: https://www.farazsoft.ir/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d9%86%d9%88%d8%b4%d8%aa%d9%86-%d9%85%d8%aa%d9%88%d9%86-%d8%b9%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d9%88-%d8%a7%d9%90%d8%b9%d8%b1%d8%a7%d8%a8-%da%af%d8%b0%d8%a7/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۹ ، ۱۸:۳۰
معلمی

آموزش کار با فرمول های ریاضی مایکروسافت اکسل را هم اکنون از فراز سافت بخوانید تا یک بار برای همیشه آن را یاد بگیرید و از این یادگیری لذت ببرید.

آموزش کار با فرمول های ریاضی مایکروسافت اکسل (راهنمای کامل)

آموزش کار با فرمول های ریاضی مایکروسافت اکسل (راهنمای کامل)

بسیار سخت است که از یادگیری ریاضی هیجان زده شد. یادگیری ریاضی چیزی است که بیشتر ما در زندگی از آن اجتناب می ورزیم. این یکی از مهمترین دلایل استفاده از مایکروسافت اکسل برای انجام محاسبات است.

فرمول های اکسل را به صورت فرمول های سخت ریاضی در نظر نگیرید. به این فکر کنید که چگونه می توانید از این فرمول ها استفاده کنید و آن ها در محاسبات خود بکار گیرید. در پایان این آموزش شما باید بتوانید به راحتی محاسبات زیر را توسط فرمول های ریاضی مایکروسافت اکسل انجام دهید:

  • میانگین نمره امتحانات را محاسبه کنید.
  • به سرعت فاکتورهایی را که برای مشتریان ارسال می کنید را تقسیم بندی کنید.
  • از ارقام اصلی برای خلاصه و مرور مجموعه ای از داده ها برای شاخص ها و گرایش ها استفاده کنید.

در این مقاله آموزشی از فراز سافت به آموزش کار با فرمول های ریاضی مایکروسافت اکسل می پردازیم و در این آموزش مهارت های ضروری ریاضی را به شما آموزش خواهیم داد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

این مطلب نیز برای شما مفید خواهد بود: آموزش کامل نحوه ترکیب کردن صفحات گسترده مایکروسافت اکسل 

فرمول های اصلی مایکروسافت اکسل

قبل از این که کار خود را آغاز کنیم، اجازه دهید نگاهی به نحوه استفاده از هر فرمولی در مایکروسافت اکسل را داشته باشیم. در ادامه به شما نکاتی را یاد آور خواهیم شد که با استفاده از این نکات شما می توانید در نحوه استفاده از فرمول های اکسل به یک استاد تمام معنا تبدیل شوید.

۱-‌ هر فرمول در مایکروسافت اکسل با “=” شروع می شود.

برای تایپ کردن هر فرمول، ابتدا در سلولی که می خواهید فرمول را تایپ کنید کلیک کرده و سپس بر روی علامت ” = ” را در صفحه کلید خود کلیک کنید. این آغاز یک فرمول است.

فرمول های اصلی مایکروسافت اکسل

فرمول های اصلی مایکروسافت اکسل

پس از علامت ” = ” شما می توانید فرمول دلخواه خود را در سلول مورد نظر وارد یا تایپ کنید. برای مثال فرمول ۴+۴ = را وارد کنید و سپس کلید Enter را در صفحه کلید خود فشار دهید تا نتیجه به شما نشادن داده شود. اکسل خروجی ۸ را به شما نشان خواهد داد، در حالی که فرمول هنوز در نوار صفحات گسترده قرار دارد.

۲-‌ فرمول ها در نوار فرمول اکسل نشاد داده می شوند.

وقتی شما یک فرمول را در یک سلول تایپ می کنید، شما می توانید نتایج را بعد از فشار دادن کلید Enter در صفحه کلید خود مشاهده کنید. اما هنگامی که یک سلول را انتخاب می کنید، شما می توانید فرمول آن سلول را در نوار فرمول اکسل مشاهده کنید.

فرمول های اصلی مایکروسافت اکسل

فرمول های اصلی مایکروسافت اکسل

برای مثال، در مثال قبلی در سلول نتیجه نشان داده شده است که حاصل ۸ شد. خب حالا اگر ما بر روی سلول کلیک کنیم در نوار اکسل فرمول ۴+۴= نشان داده خواهد شد.

۳- نحوه ساخت یک فرمول در مایکروسافت اکسل

در مثال بالا، ما یک فرمول جمع ساده را برای جمع دو عدد در یک سلول را تایپ کردیم. اما شما مجبور نیستید که اعداد را تایپ کنید بلکه شما می توانید به سلول های دیگر ارجاع دهید.

مایکروسافت اکسل شبکه ای از سلول ها است، با ستون های از چپ به راست که هرکدام یک عنوان یا نام مشخصی را برعهده می گیرند در حالی که ردیف ها شمارنده ها هستند.هر سلول تقاطع یک ردیف و یک ستون است. برای مثال سلولی که در ستون A و ردیف ۳ قرار دارد را سلول A3 نامگذاری می کنند.

فرمول های اصلی مایکروسافت اکسل

فرمول های اصلی مایکروسافت اکسل

اجازه دهید که بگوییم من دو سلول در اختیار دارم که شامل دو عدد ساده مانند ۱و۲ هستند که آن ها به ترتیب در سلول های A2 و A3 قرار دارند. وقتی ما یک فرمول را تایپ می کنیم،می دانیم که هر فرمول همیشه با ” = ” شروع می شود. پس می توانیم فرمول را به صورت زیر تایپ کنیم:

A2+A3 =

به همین راحتی شما می توانید دو عدد در مایکروسافت اکسل را با هم جمع کنید. بسیار رایج است که یک صفحه از مقادیر را در اختیار دارید و می خواهید محاسبات آن را انجام دهید. در طول این آموزش این نکات را به یاد داشته باشید. برای هر یک از فرمول ها، شما می توانید سلول های مرجع یا به طور مستقیم مقادیر عددی را به فرمول وارد کنید.

توجه داشته باشید اگر شما قصد دارید فرمول هایی را که قبلاً وارد کرده اید، تغییر دهید و یا آن را ویرایش کنید، تنها کافی است دو بار بر روی سلول کلیک کنید.

همچنین بخوانید: نحوه تبدیل ستون ها به سطرها در مایکروسافت اکسل با Power Query

علم حساب در مایکروسافت اکسل

در این بخش از آموزش کار با فرمول های ریاضی مایکروسافت اکسل، به بررسی فرمول های پایه ریاضی می پردازیم. چرا که این فرمول های پایه و اساس محاسبات ریاضی را تشکیل می دهند. پس همچنان با ما در این مقاله آموزشی همراه باشید.

۱-‌ جمع و تفریق

جمع و تفریق دو فرمول اساسی و ضروری ریاضی در مایکروسافت اکسل است. برای محاسبات هزینه های کسب و کار در طول یک ماه اپراتورهای جمع و تفریق فوق العاده مفید هستند.

مثال برای جمع مقادیر:

۴۸+۲۴ =

یا می توانید به صورت نام سلول های مرجع آن ها را وارد کنید:

A2+A3 =

علم حساب در مایکروسافت اکسل

علم حساب در مایکروسافت اکسل

مثال برای تفریق مقادیر:

 ۷۵-۲۵-۱۰ =

یا نام سلول های مرجع را وارد کنید:

A3-A2 =

علم حساب در مایکروسافت اکسل

علم حساب در مایکروسافت اکسل

۲-‌ ضرب

برای ضرب کردن مقادیر، از اپراتور ” * ” استفاده کنید. به جای افزودن یک آیتم چندین بار، از عملیات ضرب استفاده کنید.

برای مثال می توانید فرمول را به صورت زیر در یک سلول وارد کنید:

ادامه مطلب : https://www.farazsoft.ir/work-with-excel-math-formulas/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۹ ، ۱۸:۲۵
معلمی

رسم جدول در ورد برای بسیاری از مردم آزاردهنده است معمولاً از طریق اکسل در ورد آن را رسم می‌کنند.

هر چند ارزش آن را دارد که از ابزار جدول موجود در مایکروسافت ورد برای رسم جداول استفاده کنید زیرا این فرآیند ساده‌تر است و برخی گزینه‌های  گرافیکی جدید در آن وجود دارد.

در ادامه با آموزش رسم جدول در ورد و تنطیمات آن، همراه ما باشید.

آموزش طراحی جدول,آموزش رسم جدول در ورد,آموزش کشیدن جدول در ورد

آموزش رسم جدول در ورد به روش های گوناگون

برای کشیدن جدول در ورد چهار روش مختلف را در ادامه به شما آموزش خواهیم داد،

ولی قبل از آن در فیلم زیر به ساده ترین و سریعترین شیوه نحوه ترسیم، ویرایش و حذف جدول را به شما آموزش خواهیم داد.

در این فیلم این موارد را آموزش خواهیم داد:

  • آموزش افزودن جدول به شیوه ای آسان
  • آموزش تغییر ظاهر، رنگ و استایل جدول
  • آموزش حذف ردیف ها و ستون های جدول
  • آموزش افزودن ردیف و ستون به جدول طراحی شده
  • آموزش تغییر سایز و اندازه ردیف و ستون جدول
  • آموزش ایجاد ستون ها و ردیف های سفارشی با گزینه Draw Table

ادامه : https://www.farazsoft.ir/draw-a-table-in-word/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۹ ، ۱۵:۳۵
معلمی

در این آموزش می خواهیم نحوه طراحی برگ سوال امتحانی در نرم افزار ورد را به شما آموزش دهیم.

در صورتی که با آموزشی های فرازسافت آشنایی دارید حتما می دانید

ما همیشه سریعترین و آسان ترین روش ها را به کاربران عزیزمان آموزش می دهیم.

شاید شما هم نیاز داشته باشید که نمونه سوال امتحانی خود را طراحی کرده و به جای استفاده از نمونه سوالات آماده یا نوشتن دستی سوالات، به شیوه ای شیک و منحصر به فرد سوالات را تایپ کرده و کیفیت امتحان خود را بالا ببرید.

در آموزش نوشتن نمونه سوال امتحانی و آزمون در نرم افزار ورد

شما به شیوه ای آسان قادر خواهید بود خودتان امتحانات و آزمون ها را طراحی کنید.

همچنین در ادامه، جدول و برگ خالی سوالات را برایتان قرار می دهیم تا شما فقط با تغییر سوالات و بارم نمرات بتوانید نمونه سوال خود را وارد کنید.

آموزش طراحی نمونه سوال و برگه امتحانی در ورد

برای طراحی و ساخت برگه امتحانی در ورد فقط نیاز است کمی با نرم افزار ورد آشنایی داشته باشید. در واقع طراحی و ساخت فرم های آزمون، امتحان و سایر فرم ها کار سختی نیست و فقط به کمی زمان و مهارت نیاز دارد.

با توحه به فرم و قالبی خاصی که برای آزمون و امتحان طراحی می کنید، مدت زمان مورد نیاز برای اتمام کار مشخص می شود. اکثر فرم ها و برگه های امتحانی در عرض ۱۰ الی ۱۵ ربع ساعت طراحی می شوند.

برای طراحی فرم آزمون و برگه امتحانی موارد زیر مورد نیاز است :

  1. آشنایی ابتدایی با نرم افزار ورد
  2. آشنایی با قابلیت ترسیم جدول در ورد.

در صورتی که با موارد گفته شده بالا آشنایی ندارید نگران نباشید در بخش آموزش ورد فرازسافت می توانید به راحتی این مباحث را فرا بگیرید.

آموزش طراحی جدول در ورد

آموزش کامل نرم افزار ورد

 

فیلم آموزش طراحی برگه سوال امتحانی و آزمون

در فیلم زیر بصورت ساده و آسان با نحوه ساخت و طراحی سوال امتحانی در نرم افزار ورد آشنا خواهید شد.

ادامه مطلب : https://www.farazsoft.ir/how-to-make-an-exam-paper-in-word/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۹ ، ۱۵:۲۳
معلمی

چگونه می توانیم حجم اسناد مایکروسافت ورد را کاهش دهیم؟ هم اکنون این آموزش را از فراز سافت بخوانید تا بتوانید به آسانی حجم اسناد خود را کاهش دهید.

چگونه حجم اسناد مایکروسافت ورد را کاهش دهیم؟ (راهنمای کامل)

چگونه حجم اسناد مایکروسافت ورد را کاهش دهیم؟ (راهنمای کامل)

گاهی اوقات ممکن است که اسناد مایکروسافت ورد دارای تصاویر و آبجکت های بسیاری در خود باشند که این مساله موجب می شود حجم و اندازه آن ها زیاد شده و خود اسناد نیز ساختار پیچیده ای پیدا کنند. با این حال گاهی اوقات نیز ممکن است سند ورد شما بدون هیچ دلیل خاصی دارای حجم زیادی باشد.

زمانی که حجم سند ورد شما بیش از اندازه می شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصاویر داخل سند خود را فشرده کنید. دلیل این کار این است که تصاویر معمولا باعث می شوند حجم فایل های ورد بیش از حد افزایش یابند.

اگر تصویری در سند ورد شما وجود ندارد یا حتی با کاهش حجم تصاویر هم اندازه ورد شما بیش از حد است، در این مقاله آموزشی به شما راه حل هایی را آموزش می دهیم که بتوانید به کمک آن ها حجم سند ورد خود را کاهش دهید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا با ترفندهای کاهش حجم سند ورد آشنا شوید.

این آموزش هم می تواند برا شما مفید باشد: نحوه ایجاد لینک در نرم افزار Word

راه حل هایی که حجم اسناد مایکروسافت ورد را کاهش می دهند

راه حل های زیادی برای کاهش حجم سند ورد در اینترنت وجود دارد، اما همه آن ها به درستی کار نمی کنند. دلیل این امر می تواند این باشد که آن راه حل برای آن موقعیتی که شما در آن قرار گرفته اید، نوشته نشده باشد. برای مثال ممکن است گفته شده باشد که حجم تصاویر را کاهش دهید، در حالی که شما در سند ورد خود هیچ تصویری را استفاده نکرده باشید. یا ممکن است که آن راه حل ارائه شده اصلا تأثیری نداشته باشد.

خب حالا اجازه دهید راه حل های درست را برای کاهش حجم سند ورد را به شما آموزش دهیم. پس همچنان با ادامه مقاله با ما همراه باشید.

تبدیل فرمت سند به DOCX

یکی از مؤثرترین روش های برای کاهش حجم سند ورد، تبدیل فرمت سند به DOCX است. مایکروسافت از سال ۲۰۰۷ فرمت DOCX را ارائه کرده است، با این حال هنوز برخی از کاربران از آن استفاده می کنند. در حقیقت فرمت DOCX همانند فرمت ZIP عمل می کند و محتوای سند شما را فشرده می سازد. در نتیجه تنها با تبدیل فرمت یک سند از DOC به DOCX حجم آن کاهش پیدا خواهد کرد. این مساله در مورد سایر فرمت های آفیس مانند XLS به XLSX یا PPT به PPTX نیز صدق می کند.

برای تبدیل سند از DOC به DOCX، ابتدا سند ورد خود را باز کرده و بر روی تب File کلیک کنید و به بخش Info بروید. سپس بر روی گزینه Convert کلیک کنید.

تبدیل فرمت سند به DOCX

تبدیل فرمت سند به DOCX در حجم اسناد مایکروسافت ورد

پس از کلیک بر روی گزینه Convert، پیامی به شما نشان داده می شود که باید بر روی گزینه Ok کلیک کرده و گزینه Save را انتخاب کنید تا سند ورد شما را به قالب DOCX تبدیل کند. با انجام این کار ورد سند جدید با فرمت جدید ایجاد خواهد کرد، در نتیجه سند اصلی شما با قالب DOC نیز حفظ خواهد شد.

وارد کردن تصاویر از طریق از طریق تب Insert و خودداری از کپی و پیست کردن آن ها

وقت که شما تصاویر خود را در داخل سند ورد کپی و پیست می کنید، مایکروسافت ورد حدس هایی را در مورد چگونگی انجام این کار می زند. گاهی اوقات حدس آن استفاده از فرمت BMP خواهد بود که حجم آن بسیار سنگین است و گاهی نیز از پسوند PNG استفاده می کند که آن هم می تواند حجم سنگینی داشته باشد.

یکی از راه های مؤثر این است که تصاویر را ابتدا وارد یک نرم افزار ویرایش عکس کرده و سپس آن را با پسوند JPG ذخیره کنید. پس از انجام این کار بر روی تب Insert کلیک کرده و گزینه Picture را انتخاب کنید. سپس، تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید و آن را در سند ورد خود قرار دهید.

برای مثال ما یک آزمایشی را انجام دادیم که در آن از کپی و پیست برای قرار دادن تصاویر در سند ورد استفاده کرده ایم. که این کار باعث شد حجم سند ورد از ۲۲ کیلو بایت به ۵۴۸ کیلو بایت افزایش پیدا کند.

وارد کردن تصاویر از طریق از طریق تب Insert و خودداری از کپی و پیست کردن آن ها

وارد کردن تصاویر از طریق از طریق تب Insert و خودداری از کپی و پیست کردن آن ها

اما هنگامی که همان تصویر را ابتدا در اخل نرم افزار Paint کپی و سپس با پسوند JPG ذخیره کردیم و در سند ورد خود وارد کردیم حجم آن ۳۳۱ کیلو بایت شد. که نسبت به حالت قبل حجم آن ۴۰% کوچکتر می باشد. همچنین هنگامی که همان تصویر را با حجم GIF ذخیره کردیم حجم آن ۶۰% کاهش پیدا کرد. ممکن است با ایجاد چنین تغییراتی بتوانید حجم یک سند ۱۰ مگا بایتی را به یک سند ۴ مگا بایتی کاهش دهید.

توجه داشته باشید که همیشه نمی توانید از این روش برای کاهش حجم سند ورد استفاده کنید. چرا که گاهی اوقات شما نیاز به کیفیت تصویر دارید که این تنها با پسوندهایی نظیر BMP و PNG امکان دارد. با این حال اگر تصاویر کوچک مد نظرتان است یا نیازی به کیفیت خیلی بالایی ندارید، می توانید با استفاده از پسوندهای کم حجم تر، حجم سند ورد را کاهش دهید.

تصاویر خود را خارج از ورد ویرایش کنید

هنگامی که شما تصویری را در ورد ویرایش می کنید، تمام ویرایش های انجام شده به عنوان بخشی از سند ذخیره می شود. به این معنا است که اگر تصویری را در ورد ببُرید، و یا رنگ تصویر را سیاه و سفید کنید تصویر اصلی در ورد وجود خواهد داشت.

این مسئله باعث افزایش حجم سند ورد شما می شود. در نتیجه وقتی تغییرات را بر روی تصاویر خود اعمال کردید و اطمینان دارید که دیگر نیازی به بازیابی تغییرات نخواهید داشت، می توانید اطلاعات ویرایش تصویر را از ورد حذف کنید.

با این حال راه حلی بهتری که برای این کار وجود دارد این است که این گونه اطلاعات اضافی را در سند ورد ذخیره نکنید. بهتر است کوچک و بزرگ کردن تصویر را در خارج از سند ورد خود انجام دهید.

همچنین بخوانید: آموزش فارسی کردن اعداد در ورد، (سریع و آسان) + فیلم آموزشی

تمام تصاویرخود را به صورت همزمان فشرده کنید

برای انجام این کار، بر روی تب File کلیک کرده و به بخش Save As بروید و سپس گزینه More Option را انتخاب کنید.

تمام تصاویرخود را به صورت همزمان فشرده کنید

تمام تصاویرخود را به صورت همزمان فشرده کنید

پس از کلیک پنچره Save As برای شما باز خواهد شد که در آن به گزینه های بیشتری دسترسی خواهید داشت. بر روی گزینه Tools کلیک کرده و از منو کشویی آن Compress Picture را انتخاب کنید.

تمام تصاویرخود را به صورت همزمان فشرده کنید

تمام تصاویرخود را به صورت همزمان فشرده کنید

خب حالا پنل Compress Picture برای شما باز خواهد شد که می توانید نوع فشرده سازی تصاویر خود را انتخاب کنید و در نهایت بر روی گزینه Ok کلیک کنید تا تصاویر فشرده شده ذخیره شود.

تمام تصاویرخود را به صورت همزمان فشرده کنید

تمام تصاویرخود را به صورت همزمان فشرده کنید

توجه کنید که این روش تنها برای زمانی کاربرد دارد که شما بخواهید همه تصاویر در سند ورد خود را به طور همزمان فشرده کنید. اما اگر قصد داشته باشید که فقط یکی از تصاویر را فشرده کنید شما باید گزینه Apply only to this picture را انتخاب کنید.

فونت ها را در سند خود جاسازی نکنید

ادامه مطلب : https://www.farazsoft.ir/reduce-word-document-size/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۹ ، ۱۵:۱۹
معلمی