آموزش کامپیوتر و نرم افزار های آفیس.

آموزش کامپیوتر، ورد،تایپ، و مطالب مرتبط

آموزش کامپیوتر و نرم افزار های آفیس.

آموزش کامپیوتر، ورد،تایپ، و مطالب مرتبط

در این وبلاگ مطالب آموزشی کامپیوتر،ورد،پاورپوینت،اکسل،اکسس و تایپ ده انگشتی را برایتان قرار می دهم. لطفا نظرات خود را ارسال کنید.

بلیط درست است یا بلیت؟

شنبه, ۳ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۸:۰۴ ب.ظ

بلیط یا لیت کدام درست است؟ شاید شما هم در مورد نوشتن بلیت یا بلیط دچار شک شوید که کدام املا درست می باشد، « بلیط » املای قدیمی « بلیت » می‌باشد، و در متون رسمی باید به صورت « بلیت » نوشته شود کلمه بلیت از واژه ی فرانسوی billet گرفته شده است.

 

در زبان اصیل فارسی در کلمات از حرف (ط) استفاده نمی‌شود و بهتر است که این کلمه با حرف (ت) و به صورت بلیت نوشته شود نه بلیط، همانطور که « تهران » را در قدیم « طهران » می‌نوشتند. اما در کل این کلمه نیز مانند بسیاری از کلمات زبان فارسی دو املایی است و هر دو شکل این کلمه در این زبان دیده می‌شود.

بلیت مجوز ورود و استفاده از امکانات یک مکان یا وسیله می‌باشد، بلیت ها در سابق صرفا کاغذی بودند اما امروزه بلیت های الکترونیکی کاربرد بیشتری از بلیت های کاغذی دارند. بلیت ها برای استفاده از اتوبوس، مترو، قطار، ورزشگاه، سینما، تئاتر و… کاربرد دارند.

بلیط درست است یا بلیت؟

https://typeo.top/blog/%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%b7-%d8%af%d8%b1%d8%b3%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa-%db%8c%d8%a7-%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%9f/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۲/۰۳
معلمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی