آموزش کامپیوتر و نرم افزار های آفیس.

آموزش کامپیوتر، ورد،تایپ، و مطالب مرتبط

آموزش کامپیوتر و نرم افزار های آفیس.

آموزش کامپیوتر، ورد،تایپ، و مطالب مرتبط

در این وبلاگ مطالب آموزشی کامپیوتر،ورد،پاورپوینت،اکسل،اکسس و تایپ ده انگشتی را برایتان قرار می دهم. لطفا نظرات خود را ارسال کنید.

بجای یا به جای؟

جمعه, ۲۱ مرداد ۱۴۰۱، ۰۴:۱۷ ب.ظ

بجای یا به جای؟ املای درست + معنای هر دو کلمه را در این مطلب یاد خواهید گرفت. واژه بجای و به جای هر دو صحیح بوده اما کاربرد متفاوتی دارند.

 

شاید شما هم در مورد نوشتن «بجای» یا «به جای» دچار شک شوید که کدام املا درست می باشد، املای درست این واژه ها به معنای مورد نظر شما بستگی دارد، اگر منظور شما « شایسته و مناسب » است املای درست « بجای » می‌باشد اما اگر منظور شما « در عوض، موقعیت مکانی، در محل » است املای درست آن « به جای » است.

با اضافه شدن پیشوند «ب» به «جای» یک صفت ساخته میشود به معنی « شایسته و مناسب » که در زبان فارسی بسیار کاربرد دارد و در ادبیات کهن ما به دفعات دیده می‌شود. اما در مورد « به جای » باید توجه داشت که « به » حرف اضافه و نباید آن را به کلمه بعدی یعنی « جا » چسباند.

بجای یا به جای؟

https://typeo.top/blog/%d8%a8%d8%ac%d8%a7%db%8c-%db%8c%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d8%ac%d8%a7%db%8c%d8%9f-%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%b3%d8%aa-%d9%85%d8%b9%d9%86%d8%a7-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۵/۲۱
معلمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی